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The Coca-Cola Case

2009 1 h 25 min
Dernière chance

For decades, Colombia has ranked first among countries in the number of social leaders assassinated. From 2002 to 2009, more than 470 leaders were killed by paramilitary militias in the pay of companies ready to do anything to crush the unions. Among these unscrupulous corporate brands were bottling plants of Coca-Cola company products. These unpunished crimes spur U.S. activists Dan Kovalik, Terry Collingsworth and Ray Rogers into an ambitious crusade against the soft drink giant, accusing them of turning a blind eye to the misdeeds brought to their attention. By following the relentless efforts of this unshakeable trio, The Coca-Cola …

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The Coca-Cola Case

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For decades, Colombia has ranked first among countries in the number of social leaders assassinated. From 2002 to 2009, more than 470 leaders were killed by paramilitary militias in the pay of companies ready to do anything to crush the unions. Among these unscrupulous corporate brands were bottling plants of Coca-Cola company products.

These unpunished crimes spur U.S. activists Dan Kovalik, Terry Collingsworth and Ray Rogers into an ambitious crusade against the soft drink giant, accusing them of turning a blind eye to the misdeeds brought to their attention. By following the relentless efforts of this unshakeable trio, The Coca-Cola Case takes us on a fascinating legal road-movie, against a backdrop of denunciation campaigns claiming: Stop Killer Coke!

After five years of struggle, will Coca-Cola yield in the end? And on the verge of a settlement, what will the victims choose—cash, or power and integrity?

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    Germán Gutiérrez
    Carmen Garcia
    Stan Sakell
    Elric Robichon
    Nancy Marcotte
    Olivier Alary
    Johannes Malfatti
    Philippe Raymond
    Gaspard Gaudreau
    Solen Labrie Trépanier
  • recherche
    Germán Gutiérrez
  • scénario
    Carmen Garcia
  • directeur de la photographie
    Germán Gutiérrez
  • enregistrement sonore
    Germán Gutiérrez
  • montage image
    Elric Robichon
  • trame musicale originale
    Olivier Alary
  • conception sonore
    François Senneville
  • mixage son
    Geoffrey Mitchell
  • montage en ligne
    Yannick Carrier
  • gérant de production
    Salvadora Garcia
  • coordinateur
    Salvadora Garcia
  • cabinet comptable
    Salvadora Garcia
  • assistant réalisateur
    Ricardo Restrepo
  • photographie additionnelle
    Gary Griffin
    Ricardo Restrepo
  • enregistrement sonore supplémentaire
    Susan Bryant
    Edwin R. Angulo
    René Portillo
  • montage additionnel
    Howard Goldberg
    Fernando Lopez Escriva
  • recherche additionnelle
    Salvadora Garcia
  • musique - collaboration
    Johannes Malfatti
  • orchestrations
    Johannes Malfatti
  • enregistrement de la musique
    David Bryant
  • musicien
    Sheila Hannigan
    Jean René
    Stéphane Allard
    Céline Arcand
    François Larouche
    Yannick Chênevert
    René Gosselin
    Olivier Alary
    Johannes Malfatti
    Denis Plante
    Bertil Schulrabe
  • coordonnateur technique
    Richard Cliche
  • traduction
    Robert Gray
  • sous-titres
    Robert Gray
  • soutien technique
    Danielle Raymond
    Isabelle Painchaud
    Martine Forget
    Pierre Dupont
    Amélie Bolduc
  • titres
    Philippe Raymond
    Gaspard Gaudreau
  • responsable juridique
    Remy Khouzam
  • agent de mise en marché
    Julie Armstrong-Boileau
    Jenny Thibault
  • administrateur
    Denise DesLauriers
    Manon Provencher
  • coordonnateur de production
    Hélène Regimbal
    Mirabelle Bélanger
  • équipe administrative
    Dominique Brunet
    Lise Lévesque
  • producteur associé
    Maryse Chapdelaine
  • producteur
    Carmen Garcia
    Yves Bisaillon
    Johanne Bergeron
  • producteur exécutif
    Carmen Garcia
    Yves Bisaillon

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Éducation

Âge 11 à 17 ans
Sujets scolaires
Coca-Cola est soupçonnée d’avoir eu recours à des paramilitaires en Colombie et au Guatemala pour faire assassiner des dirigeants syndicaux. En 2001, des avocats américains intentent une poursuite aux États-Unis. En effet, une vieille loi américaine permet aux victimes étrangères qui n’ont pu obtenir justice dans leur pays d’entamer des poursuites en sol américain. Ce documentaire illustre le pouvoir démesuré des moyens mis en œuvre et des stratégies utilisées par la multinationale. Questions à poser : Quelles sont ces stratégies? Justice peut-elle être rendue? Pourquoi les travailleurs refusent-ils l’accord proposé en 2008 par Coca-Cola? Qu’est-ce que la dignité?
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