Not only did Norman McLaren create his own film imagery, he also made his own music by drawing, etching and photographing patterns directly onto the sound track area of the film, becoming a pioneer of electronic music long before the invention of the synthesizer. Norman McLaren: Animated Musician celebrates this exploration and presents much never-before-seen work by this master of cinema.
Not only did Norman McLaren create his own film imagery, he also made his own music by drawing, etching and photographing patterns directly onto the sound track area of the film, becoming a pioneer of electronic music long before the invention of the synthesizer. Norman McLaren: Animated Musician celebrates this exploration and presents much never-before-seen work by this master of cinema.
Convient parfaitement aux cours d’animation ou de composition musicale.
Comparez l’intention de McLaren et le procédé qu’il utilise dans Boucles (1940) à la combinaison de musique, de son et d’animation que comporte un film contemporain comme Fantasia, de Disney. Pourquoi, selon vous, McLaren a-t-il été inspiré par le compositeur d’avant-garde John Cage? Réfléchissez à l’héritage qu’ont laissé les innovations de McLaren et à l’influence qu’elles ont eue sur d’autres cinéastes, artistes et animateurs. Servez-vous des techniques de McLaren pour produire votre propre composition d’une minute sur pellicule.