Lorne Olson's short documentary presents a vision he had of two-spirited people dancing, laughing, and smiling. His vision spurs him to rediscover the strength of the past to better face the challenges of today. This funny and buoyant film documents his touching journey. Second Stories follows on the heels of the enormously successful First Stories project, which produced 3 separate collections of short films from Manitoba, Saskatchewan, and Alberta. Second Stories builds on that success by continuing the training with 3 of the 12 Indigenous filmmakers who delivered such compelling short documentaries. Produced in association with CBC, APTN, SCN, SaskFilm …
Lorne Olson's short documentary presents a vision he had of two-spirited people dancing, laughing, and smiling. His vision spurs him to rediscover the strength of the past to better face the challenges of today. This funny and buoyant film documents his touching journey.
Second Stories follows on the heels of the enormously successful First Stories project, which produced 3 separate collections of short films from Manitoba, Saskatchewan, and Alberta. Second Stories builds on that success by continuing the training with 3 of the 12 Indigenous filmmakers who delivered such compelling short documentaries. Produced in association with CBC, APTN, SCN, SaskFilm and MANITOBA FILM & SOUND.
Avertissement : Peut traiter de sujets délicats pour certaines personnes, en rapport avec l’identité sexuelle
Ce documentaire peut inspirer des recherches, des discussions ou des projets et permettre d’approfondir l’apprentissage sur l’identité par rapport à la «bispiritualité». Que veut dire pour vous le titre Notre place dans le cercle? Que signifie être bispirituel et quel est le lien avec la vision du monde? Comment l’apprentissage de l’identité sexuelle dans le contexte des enseignements traditionnels des Premières Nations peut-il contribuer à la santé et au bien-être des personnes et de la société? Quel rôle le colonialisme a-t-il joué dans l’exclusion des personnes bispirituelles de leur communauté et de la société en général? Pourquoi les personnes bispirituelles sont-elles plus susceptibles de mourir à un âge précoce? Quels types de soutiens et d’enseignements peut-on mettre en place pour améliorer le sort des personnes bispirituelles? Comment le contact avec la culture au moyen des arts peut-il favoriser la résilience et l’épanouissement? Pourquoi est-il important que l’ensemble de la communauté accepte les personnes bispirituelles? Qu’entend-on par sentiment d’appartenance fort? Que signifie la renaissance de la culture autochtone et quels exemples de cette renaissance vous paraissent évidents?