L’ONF s’engage à respecter votre vie privée

Nous utilisons des témoins de navigation afin d’assurer le bon fonctionnement du site, ainsi qu’à des fins publicitaires.

Si vous ne souhaitez pas que vos informations soient utilisées de cette manière, vous pouvez modifier les paramètres de votre navigateur avant de poursuivre votre visite.

En savoir plus
PASSER Accessibilité
Ma liste
Votre requête n'a pas été complétée
Ce film est déjà dans votre liste
Nouveauté
Dès le 
None

To See the World

1992 9 min
Dernière chance

A kindly old man sends his grandson off to see the world. From the window of the train, the child discovers the problems plaguing this planet and imagines solutions to promote the happiness of children everywhere. A synthesis of Volume 1 of the Rights from the Heart/Droits au c÷ur collection, this animated film for five- to eight-year-olds puts the issue of children's rights in an international context.

Nous sommes désolés, ce contenu n’est pas offert dans votre région.
Votre location se termine le
None
Vous avez déjà acheté ce film.
Téléchargez-le à partir de Mes achats.
Non offert
Partager
To See the World
  • Children First!
    Children First!
    1996 7 films
    Fifty years ago, a boat left New York with a cargo of powdered milk for the hungry children of post-war Europe. It was the first undertaking of the UN's International Children's Emergency Fund. Initially conceived as a short-term measure, UNICEF went on to become a leading world advocate for children's welfare and is commemorating its 50th anniversary this year. Children First! showcases award-winning NFB shorts dealing with children's rights and the UN's Convention on the Rights of the Child. Diane Chartrand's The Orange is a touching tale of how children help a hungry classmate. Janet Perlman's Dinner for Two is a light-hearted lesson in conflict resolution, and Eugene Fedorenko's Oscar-winning Every Child is an engaging reflection on every child's right to a name and nationality. Rounding out the selection are Michèle Cournoyer's An Artist a beautifully rendered story of a parent's awakening to his young daughter's potential abilities, and Martine Chartrand's TV Tango, a comic critique of mass media and its impact on children. Francine Desbiens's To See the World is a fitting tale of a boy who witnesses the suffering of the world's children through a train window, and envisions solutions which ensure happy, healthy children everywhere. Finally, a child's right to a future in which dreams may be fulfilled is examined in Why? by Brestislav Pojar.

Détails

A kindly old man sends his grandson off to see the world. From the window of the train, the child discovers the problems plaguing this planet and imagines solutions to promote the happiness of children everywhere. A synthesis of Volume 1 of the Rights from the Heart/Droits au c÷ur collection, this animated film for five- to eight-year-olds puts the issue of children's rights in an international context.
  • réalisateur
    Francine Desbiens
  • scénario
    Francine Desbiens
  • caméra d'animation
    Francine Desbiens
  • producteur
    Thérèse Descary
  • son
    Louis Hone
    Sherly Desbiens
  • montage
    Yves Dion
  • montage sonore
    Claude Beaugrand
  • ré-enregistrement
    Jean-Pierre Joutel
    Shelley Craig
  • animation
    Francine Desbiens
    Yvon Mallette
  • voix
    Vincent Hamel
    Pascal Lafrenière
    Alexandra Laverdière
    Jean-Philippe Paquin
    Vincent Potel
    Christiane Raby
  • musique
    Robert M. Lepage

Vivez l'expérience ONF sur l'appareil de votre choix

Éducation

Âge 8 à 14 ans
Guides pédagogiques
Sujets scolaires

Questions et activités :

  • Quels sont les problèmes que découvre le garçon par la fenêtre du train?
    • Cette question sert à évaluer la compréhension qu’ont les jeunes des images montrées dans le film. Profitez-en pour écarter toute idée fausse au sujet de ce qui est décrit.
  • Quelles solutions le garçon imagine-t-il ?
  • Quelle aide pouvons-nous apporter ?
    • Invitez les élèves à trouver des moyens d’apporter leur aide dans leur propre communauté (par exemple, dons à des banques alimentaires et bénévolat).