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Full Circle

2018 8 min
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Since its inception in 1976, Toronto Council Fire Native Cultural Centre has been a place in which the urban Indigenous community could feel safe, learn and grow. Council Fire uses cultural teachings and creates space to restore Indigenous identity, especially for its youth. At the core of Council Fire’s history and teachings is the drum, which they refer to as “our mother.” In Full Circle, we get to know the members of the Toronto Council Fire Youth Program as they embark on new journeys. We meet a drum group that lays down tracks at a professional recording studio and a …

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Full Circle
  • Urban.Indigenous.Proud
    Urban.Indigenous.Proud
    2018 5 films
    Urban.Indigenous.Proud is a film project partnership between the Ontario Federation of Indigenous Friendship Centres and the National Film Board of Canada. Taking a community-driven approach, the OFIFC and the NFB produced five short documentaries by Indigenous filmmakers who set out to explore urban Indigenous culture and lived experiences in five Friendship Centre communities.

Détails

Since its inception in 1976, Toronto Council Fire Native Cultural Centre has been a place in which the urban Indigenous community could feel safe, learn and grow. Council Fire uses cultural teachings and creates space to restore Indigenous identity, especially for its youth. At the core of Council Fire’s history and teachings is the drum, which they refer to as “our mother.” In Full Circle, we get to know the members of the Toronto Council Fire Youth Program as they embark on new journeys. We meet a drum group that lays down tracks at a professional recording studio and a group of young dancers who showcase their moves at a dance studio.

  • écriture
    Kristi Lane Sinclair
  • réalisateur
    Kristi Lane Sinclair
  • producteur
    Kristi Lane Sinclair
    Lea Marin
  • producteur exécutif
    André Picard
    Anita Lee
  • producteur associé
    Kate Vollum
  • directeur de la photographie
    Shane Powless
  • preneur de son
    Mike Filippov
  • monteur
    Jordan O'Connor
  • None
    Anthony Wallace
    Nicholas Bradford-Ewart
    Mélanie Bouchard
    Cynthia Ouellet
    Jacques-Bertrand Simard
  • administrateur
    Isabelle Limoges
  • coordonnateur de production
    Gabrielle Dupont
  • coordonnateur technique
    Daniel Lord
    Kevin Riley
    Max Wolfond
  • directeur, Développement des affaires, Programme institutionnel
    Julie Huguet
  • coordonnateur, Programme institutionnel
    Marcia Seebaran
  • gestionnaire des opérations
    Mark Wilson
  • superviseur de production
    Marcus Matyas
  • assistant monteur
    William Mitchell
  • monteur en ligne
    Denis Pilon
  • mixage
    Luc Léger
  • technicien
    Isabelle Painchaud
    Patrick Trahan
    Pierre Dupont
  • agent, marketing
    Charles Pease
    Kelly Fox
  • agent de publicité
    Jennifer Mair
  • agent, réseautage
    Donna Cowan
  • agent de mise en marché, Projets communautaires
    Jane Gutteridge
  • services juridiques
    Christian Pitchen
  • conception des titres
    Aimée Rochard
  • mettant en vedette
    Andrea Chrisjohn
    Denise Toulouse
    Kevin Myran
    Dana Khan
    Jaylyn Bardy
    Malakai Daybutch
    Kiyana Johnston
    Dakota Myran
    Joey Myran
    Sage Myran
    David (DJ) Pangowish
    Kalen Pelletier
    Nayen Pitawanakunat
    Khadijah Roy
    Albert Therrien
    Emma Cree Therrien
    Jonathon Therrien
    Athena Tomes
    Tiffani Vart
    Jayden Wemigwans

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Éducation

Âge 12 à 18 ans
Sujets scolaires

Ce documentaire peut inspirer des recherches, des discussions ou des projets et servir d’outil pour approfondir l’apprentissage portant sur les Premières Nations, les Inuits et les Métis en milieu urbain. Pourquoi est-il important que les Premières Nations, les Inuits et les Métis disposent de lieux de rassemblement sûrs en milieu urbain? Qu’est-ce qui explique fondamentalement que les membres des Premières Nations, les Inuits et les Métis soient aussi nombreux à vivre en zone urbaine? Pour quelle raison une personne autochtone aurait-elle dû cacher ses danses, ses costumes, ses cérémonies, ses tambours et ses chants traditionnels? Quelles étaient les conséquences subies par un membre des Premières Nations surpris à pratiquer une cérémonie, une danse ou un chant traditionnel? Quand la Loi sur les Indiens a-t-elle été modifiée en ce qui a trait à ces pratiques? Quel lien unit le tambour aux mères et aux grand-mères?