A day in the lives of Indigenous students at N’Swakamok Alternative School, Places to Gather and Learn emphasizes the value and necessity of Indigenous alternative and community spaces. This short follows students as they learn and share their stories, aspirations, obstacles and accomplishments. Run in partnership with the N’Swakamok Indigenous Friendship Centre, and as a satellite of Sudbury Secondary School, N’Swakamok Alternative School offers students a supportive and culturally activated space to gain life skills as they pursue their academic and personal goals.
A day in the lives of Indigenous students at N’Swakamok Alternative School, Places to Gather and Learn emphasizes the value and necessity of Indigenous alternative and community spaces. This short follows students as they learn and share their stories, aspirations, obstacles and accomplishments. Run in partnership with the N’Swakamok Indigenous Friendship Centre, and as a satellite of Sudbury Secondary School, N’Swakamok Alternative School offers students a supportive and culturally activated space to gain life skills as they pursue their academic and personal goals.
Ce documentaire peut inspirer des recherches, des discussions ou des projets et servir d’outil pour approfondir les connaissances sur les Premières Nations, les Inuits et les Métis en milieu urbain. Pourquoi le système d’éducation devrait-il être tenu responsable de la promotion du racisme envers les membres des Premières Nations, les Inuits et les Métis, qui est souvent à l’origine de taux de décrochage scolaire élevés? Quelle est la corrélation entre, d’une part, les taux de décrochage et, d’autre part, les enseignants et enseignantes et les systèmes d’éducation centrés sur la colonisation? L’intégration des connaissances fondamentales des Premières Nations, des Inuits et des Métis aux programmes scolaires peut-elle favoriser la compréhension de leurs cultures et un sentiment d’appartenance chez tous les élèves? Comment la création d’un sentiment d’appartenance favorise-t-elle la résilience et l’épanouissement? Pourquoi l’éducation de proximité est-elle nécessaire dans les écoles? Les enseignantes et enseignants en formation et en exercice devraient-ils être tenus de suivre un cours sur la pédagogie autochtone contextualisée et antiraciste?